31 jan 2023

Sponsoractie Sharan en Sharmila

Beste Lezer,

Ik ben Sharan Ras. ik ben geboren in India in Bombay (Mumbai). toen ik 18 maanden oud was werd ik geadopteerd door een geweldig stel met een kinderwens. Dankzij wereldkinderen(NL) en Bal Anand (INDIA) werd ik in 1997 geadopteerd. Ik kreeg een beter leven. De voormalige directeur van het kindertehuis(Bal Anand) heeft jarenlang honderden, misschien wel duizenden kinderen een beter leven kunnen geven.

Ik ben Sharmila Ras, 22 jaar geleden geboren in Mumbai (India). De eerste 13 maanden van mijn leven heb ik in hetzelfde kindertehuis gewoond als mijn broer Sharan. De naam die ik kreeg in Bal Anand was Urvashi, op 6 juli 2001 werd ik naar Nederland gebracht naar mijn (adoptie) ouders. Ik zie mezelf inmiddels niet meer als een Indiaas meisje, maar voel me zoals ik mezelf noem verkaast, van buiten Indiase maar van binnen ben ik Nederlandse.

(Sharan) Mijn hele leven heb ik tegen Sulu (voormalig directeur) opgekeken. Deze dame heeft mij een kans gegeven om mijn eigen leven te bepalen met vrijheden in een gestructureerd gezin met veel liefde. Na jaren iets gedaan te hebben voor veel geadopteerde kinderen, functioneert ze nog steeds op de achtergrond voor Bal Anand en de later opgerichte Umang foundation (tehuis voor kinderen met een geestelijke en/of lichamelijke handicap).Sulu en ik hebben sinds mijn adoptie altijd een speciale band gehad. Ik kijk op tegen deze geweldige,lieve en sterke vrouw. Ik kreeg een speciale plaats in haar hart, dit uitte zich bijvoorbeeld dat ik als enig kind, tijdens een meet & greet dag met duizenden adoptiekinderen, een cadeau kreeg dat voor mij zeer bijzonder was.
Ik voelde me gezien door Sulu! Sulu is nooit vergeten wie ik was, na 24,5 jaar is het eindelijk tijd om terug te keren naar het land waar ik geboren ben.  Eind februari, ga ik voor het eerst terug naar India om te zien waar ik het eerste deel van mijn leven heb gewoond. Ik ben dolblij dat ik iets terug kan doen voor Sulu, voor Bal Anand en de Umang stichting. Misschien nog belangrijker, voor de kinderen die vandaag hetzelfde meemaken als ik toen ik een baby was, een klein wezen dat wordt blootgesteld aan meerdere risicofactoren,  die veel impact kunnen hebben in hun latere leven.

(Sharmila) Door mijn ouders heb ik de mogelijkheid gekregen, om naar school te gaan en mijn diploma te behalen. Ook ben ik een paarden liefhebber en rij ik al sinds mijn 9de jaar paard. De kansen die ik hier heb gekregen om mezelf te ontwikkelen waren waarschijnlijk in India niet voor mij weggelegd. Eind februari ga ik dus voor het eerst terug naar India samen met mijn broer, zus en mijn ouders naar mijn geboorteland. Deze reis vind ik heel erg spannend, bezoek aan mijn geboorte land en het tehuis, waar ik heb gewoond, waar de kinderen wonen die nog niet de kansen hebben gekregen die ik wel heb gehad.

(Sharan) Als adoptiekind werkzaam in het onderwijs, werkzaam als voetbaltrainer en heeft gewerkt als zweminstructeur, weet ik hoe belangrijk het is om als kind een goede basis in het leven te hebben. Een veilige liefdevolle omgeving is heel belangrijk voor een goede ontwikkeling in het leven.
Ik voel me geroepen om iets te betekenen voor de kinderen die in Bal Anand en Umang foundation worden opgevangen. Ik wil graag als donateur helpen iets te betekenen voor de kinderen in India.

(Sharmila) Spannend vind ik het omdat ik hier gelukkig ben, mijn eigen huisje heb, ik werk en een lieve vriend heb, maar ik weet niet wat ik in India ga tegenkomen. Welke gevoelens gaan dit bij mij opwekken, de geuren, de geluiden enz, ik weet het niet. Wel weet ik dat ik hoop dat wij de kinderen die daar nu nog in het kindertehuis zitten een klein beetje hoop kunnen geven op een betere toekomst door ons bezoek, de kinderkleding en de knutselspullen die we meenemen naar Bal Anand en naar Umang (opvangcentrum voor kinderen met een beperking).

Wij hopen dat via bovenstaand verhaal u ook bereid bent om de kinderen daar te helpen. Via onderstaande link kunt u met een tikkie geld overmaken aan stichting kinderen welzijn van Bal Anand, ovv reis familie Ras. U bepaalt zelf hoeveel u wilt overmaken. Het ingezamelde geld  komt volledig ten goede aan de organisatie(s)  Bal Anand en de Umang foundation.  Het ingezamelde bedrag zal worden geïnvesteerd in middelen en materialen voor het adoptiehuis en de stichting om de kinderen daar te helpen in onderwijs en/of zorg.

Wij willen u bedanken voor het aandachtig lezen van ons verhaal, geschreven vanuit ons hart!