19 dec 2017

Leerlingen en docente Strabrecht College uit Geldrop zamelen meer dan 6000 euro in voor onze stichting!In december 2016 heeft het Strabrecht College uit Geldrop geld ingezameld voor onze stichting Welzijn Kinderen van Bal Anand en Umang.
Alka Kumbhar, docente geschiedenis op deze school heeft 7 maanden in Bal Anand gewoond tussen 1986 en 1987.
Voor de leerlingen van de mavo-afdeling heeft ze samen met haar team een grote themaweek georganiseerd op de school.
In deze themaweek heeft Bas van Ham de school bezocht en het e.e.a. verteld over de stichting.
De 1e en 2e klas-leerlingen hebben in groepjes een persoonlijk cadeautje gemaakt voor de kinderen in Bal Anand en Umang.
Met behulp van de uitgebreide informatie van onze stichting heeft elke leerling rekening gehouden met de behoeftes en interesses van onze kinderen op Umang.
De 3e-klas leerlingen hebben met docenten nagedacht over projecten op Umang wat betreft elektriciteit, de Umang-shop en de begeleiding van de bewoners. Deze projecten hebben ze gepresenteerd tijdens deze week.

In de kerstvakantie is Alka met haar partner Bram Jansen (tevens docent op Strabrecht college) naar India gegaan. Ze hebben Bal Anand en Umang bezocht en de cadeautjes aan de kinderen overhandigd en een bedrag van 6034,26 euro!

Geweldig! De leerlingen hebben een sponsorloop gelopen en chocoladetruffels verkocht. Ook hebben vele collega’s de stichting in deze week gesteund. De catering van de school, catering van Tongerlo heeft bijgedragen met de verkoop van wafels. De opbrengst van deze wafels in deze themaweek is geheel naar onze stichting gegaan. Een mooi bedrag van 328,50!!

Alka en Bram hebben een bijzondere reis gehad. Zeker bijzonder omdat Alka afkomstig is van het tehuis, maar ook om te zien wat haar leerlingen allemaal hebben gedaan voor deze kinderen. Prachtig!!

In de video kunt u het het reisverslag bekijken van Alka en Bram.

Dit jaar, in 2017, in deze week vóór de Kerst staat de mavo-afdeling van het Strabrecht College weer klaar voor onze stichting! We gaan weer helemaal voor een topopbrengst!!

Alka Kumbhar
Strabrecht College Geldrop