28 okt 2014

Even voorstellen: nieuw bestuurslid Ruth Rottiné-Weidenaar

Sinds 17 juli 2014 kent Stichting Welzijn Kinderen van Bal Anand een nieuw bestuurslid. Haar naam is Ruth Rottiné.

In onderstaand artikel stelt Ruth zichzelf voor:

Toen de Stichting Welzijn Kinderen van Bal Anand mij enige tijd geleden vroeg of ik belangstelling had om in het bestuur van de stichting te komen, hoefde ik niet lang na te denken. Ik vind het een hele eer om op deze manier deel uit te mogen maken van dit mooie initiatief en een bijdrage te mogen leveren aan de plannen van de stichting.

Met veel inzet en enthousiasme werken velen op vrijwillige basis aan het welzijn van de kinderen van Bal Anand en Umang. Er is al heel veel werk verzet, wat geweldig is! Natuurlijk is er nog steeds veel te doen. We willen de stichting nog meer op de kaart zetten en meer sponsors, donateurs, stagiaires en vrijwilligers werven om de continuïteit van de stichting te kunnen waarborgen. Alle ideeën en hulp daarbij van jullie, de mensen die de kinderen van Bal Anand en de bewoners van Umang een warm hart toedragen, is van harte welkom! Dus schroom niet als je een idee hebt, stuur een mail naar: info@stichtingbalanand.nl.

Dan iets over mijzelf. Ik ben 32 jaar oud, getrouwd met Rienk Rottiné, en trotse moeder van Gyan ( zoon 15 maanden). Ik ben geboren in Aurangabad in India en ben samen met mijn tweelingzusje Lydia in Nederland gekomen. Opgegroeid in het Friese dorpje Burdaard samen met mijn ouders Durk en Piety en twee broertjes, Bart en Tim. Alle kinderen zijn geadopteerd. Mijn broertje Bart komt uit het kindertehuis Bal Anand. Dat maakt gelijk ook mijn band met de stichting duidelijk.

In 2011 heb ik een ‘roots’ reis gemaakt door het fascinerende land India en heb ik ook een bezoek gebracht aan Bal Anand. Daar werd ik erg geraakt door de liefde die de verzorgers hebben voor deze kinderen. De goedheid, het zorgen, de liefde, de warmte maakte mij meer nieuwsgierig. In 2012 ben ik weer naar India gereisd en heb ik naast een bezoek aan Bal Anand ook een bezoek gebracht aan Umang. Daar werd ik wederom geraakt! Ik zou graag ‘iets’ willen doen voor de kinderen van Bal Anand en de bewoners van Umang. Maar weet alleen nog niet hoe of wat. In dezelfde periode was ik zwanger van mijn zoon Gyan. Na de geboorte van mijn zoon in juli 2013 heb ik contact gezocht met de stichting en hebben we afgesproken dat ik ondersteuning kon bieden in de communicatie. Een vakgebied waarin ik ben opgeleid en waar ik nu 10 jaar ervaring in heb. Naast de bestuursfunctie bij de stichting, ben ik werkzaam als strategisch marketing- en communicatie adviseur bij het Centre of Expertise Water Technology,  geef ik trainingen aan marketing- en communicatieprofessionals vanuit mijn eigen praktijk en verricht ik de communicatie voor het jeugdwerk in onze gemeente. Wil je meer weten? Kijk dan eens op mijn LinkedIn profiel.

Ik voel me nu al ontzettend welkom in dit geweldige team! En ik heb zin om een ieder van jullie binnenkort live te mogen ontmoeten. Heel graag tot dan!

Groet & Glimlach,

Ruth