29 okt 2012

Buitenlandse munten

Wie helpt Toon met met wisselen?

(bericht geplaatst november 2011)
Toon Borst, de muntenman (wie kent hem inmiddels niet) sponsort ons project inmiddels al heel wat jaren. Toon zamelt in Amsterdam buitenlands geld in (en niet alleen munten maar zeker ook biljetten) die hier bij banken niet meer ingewisseld kunnen worden.
Vervolgens zoekt Toon mensen die afreizen naar de landen waar dit geld vandaan komt. Zij kunnen dit geld vervolgens wisselen tegen de waarde in euro’s. En die euro’s? Die komen allemaal ten goede aan goede doelen waaronder dus ook onze stichting!!

Momenteel heeft Toon de volgende munten liggen die nog ingewisselt moeten worden en waarvoor hij dus ‘reizigers’ zoekt!
Gaat u naar één van onderstaande landen op reis of kent u iemand die hier binnenkort naartoe reist? Neem dan contact met Toon op!
Voor meer informatie over de muntenacite en contact met Toon klik hier

Curacao, Cuba, Aruba, Costa Rica, Denemarken, Engeland, Zwistserland, Zweden,Finland, Ierland & Spanje

In Amsterdam zijn ‘de melkbussen’ van Toon, die op verschillende plaatsen in de stad staan, welbekend! Download hier de lijst met inzamelpunten icoon
Maar mocht u geen inleverpunt in de buurt kunnen vinden dan kunt u de munten ook altijd bij één van onze bestuursleden inleveren. Stuur ons dan even een mailtje.
Wij zorgen ervoor dat alle biljetten en munten op het verzamelpunt terecht komt. Meer over de muntenactie kunt u lezen op: http://www.kinderboerderijbrinkie.nl

Ook kunt u de munten opsturen naar:
Kinderboerderij ’t Brinkie
Meerkerkdreef 27
1106 GZ Amsterdam
(u krijgt de porti-kosten retour indien u uw adres vermeld!)

Bekijk hier een filmpje waarin Toon aan het werk te zien is!!