24 okt 2013

12½ JAAR MUNTENMAN ~TOON EN BERT BEDANKT !

Mede door diverse krantenartikelen en de uitzending door AT5 op die bewuste ochtend werd het op 30 september 2013 een gezellige middag daar op de Noordermarkt in Amsterdam. Toon Borst vervulde reeds 12½ jaar zijn rol van “Muntenman”. Maar op zijn uitdrukkelijke verzoek was het niet hij zelf die in het zonnetje werd gezet, maar Bert Bronkhorst, de “Bussenkunstenaar”. Ook reeds gedurende dezelfde periode actief om vele tientallen melkbussen te voorzien van aantrekkelijke schildermotieven om de mensen extra te verleiden om daar hun (buitenlandse) munten en bankbiljetten in te deponeren.

En of het heeft gewerkt? Wat te denken van al bijna € 300.000 die op deze manier zijn “vereurotiseerd”. En daarvan mocht onze organisatie inmiddels voor een belangrijk deel in meedelen. Hulde Toon! Hulde Bert!

IMG_1186 - sns

Bert werd de tweede persoon in het bestaan van onze stichting die de Batik trofee en bijbehorende oorkonde kreeg uitgereikt. Voorzitter Karin Wiering en penningmeester Bas van Ham waren voor die gelegenheid naar de Noordermarkt getogen.